Půjčování, prodlužování a vracení

Jako registrovaní uživatelé NTK najdete ve svém účtu seznam všech výpůjček s datem, do kdy je vrátit a možností jejich prodloužení a přehled rezervovaných a objednaných dokumentů s informací o tom, zda jsou připraveny k vyzvednutí.

Chcete se seznámit (nejen) s výpůjčními službami či poradit? Požádejte o pomoc knihovníky u pultu nebo si domluvte krátké rande s knihovnou.

Půjčování a prodlužování

Jak vyhledat a půjčit knihu

  • Knihu vyhledáte v katalogu, kde uvidíte také její přesné umístění.
  • Knihu si pak z regálu sami vezmete. Knihy, které na sobě mají nalepený červený puntík (na hřbetu nebo na obálce), slouží pouze ke studiu v knihovně.
  • K půjčování slouží samoobslužné automaty, které najdete na 1.–3. podlaží.

Knihy se půjčují na 28 dní, zároveň lze půjčit maximálně 15 publikací. Pro akademické pracovníky jsou lhůty vyšší. Kolik si můžete půjčit knih a na jak dlouho vám připomene aplikace Skupinátor.

Pokud vámi hledanou publikaci v NTK nemáme, můžete nám ji doporučit k nákupu. Nebo využít meziknihovní výpůjční služby a objednat si ji z jiné knihovny.

Jak si rezervovat a vyzvednout knihu

Knihy uložené ve skladu nebo knihy, které má zrovna půjčené jiný čtenář, je možné rezervovat.

  • Po přihlášení do katalogu stačí u vyhledané knihy kliknout na „Rezervovat“.
  • Objednávku ze skladu vyřídíme v době asistovaného provozu knihovny do hodiny. O připravené rezervaci vás budeme informovat (e-mailem, popř. SMS).
  • Připravenou knihu si pak můžete do 7 dní vyzvednout na pultu služeb ve 2. podlaží.
  • Pokud se kniha nedá půjčit domů, bude připravená ve Studovně časopisů ve 3. podlaží.

Jak prodloužit výpůjčky

Vypůjčené knihy, časopisy, elektronická zařízení i doplňkový sortiment je možné před uplynutím výpůjční doby až 4x prodloužit, pokud na ně nemá jiný čtenář rezervaci. 

Prodloužená výpůjční lhůta začíná dnem, kdy došlo k prodloužení. Pokud výpůjčky potřebujete ještě déle, po čtvrtém prodloužení je možné dokumenty v knihovně vrátit (asistovaně u pultu), a pak si ji rovnou znovu vypůjčit.

Půjčování časopisů

Poslední dva ročníky časopisů najdete ve Studovně časopisů ve 3. podlaží. Tato nová čísla jsou určená pouze ke studiu v knihovně. Starší ročníky časopisů vážeme a umisťujeme do volného výběru nebo do skladu. Pro jejich půjčování pak platí stejný postup jako pro knihy.

Všechny časopisy můžete vyhledávat v katalogu.

Půjčování čteček a doplňkového sortimentu

Můžete si vybrat mezi multimediálním tabletem Kindle Fire, dotykovou čtečkou Pocket Book Touch a iPadem Mini. Ve všech je již připraveno několik knih (seznam knih v pdf).

  • Čtečku je třeba rezervovat prostřednictvím katalogu a po obdržení e-mailu s potvrzením rezervace si ji do 7 dní vyzvednout u pultu služeb ve 2. podlaží. 
  • Čtečky je potřeba vracet tamtéž, do 19.00 ve všední dny a do 16.00 v sobotu. Čtečka musí být při vracení nabitá alespoň na 60 %.

Doplňkový sortiment

U pultu služeb ve 2. podlaží si můžete až na 14 dní vypůjčit také sluchátka, 8 GB flashdisky, optické myši, power banky, deštníky nebo hry (karty na kanastu, Dámu & Mlýn, cestovní šachy a létající talíř).

 

Vracení

Knihy můžete vracet samoobslužně, čtečky a doplňový sortiment je potřeba vrátit u pultu služeb ve 2. podlaží v době asistovaného provozu knihovny.

Jak a kde vracet knihy

V době, kdy je knihovna otevřená, vracejte knihy do zařízení umístěných v přízemí budovy. Jedno najdete v parteru naproti Galerie, druhé za turnikety. Je možné si vytisknout stvrzenku o vrácení knih, doporučujeme především pokud někdo vrací knihy za vás.

Když je knihovna zavřená, knihy můžete vracet do biblioboxu umístěného před vchodem NTK3 – budou vám z konta odečteny následující pracovní den ráno.

Pozdní vracení

Pokuta za pozdní vrácení je 2 Kč za každou položku a za každý otevírací den knihovny. U doplňkového sortimentu se poplatky liší (viz Ceník).

V otevíracích hodinách knihovny je pokuta automaticky uhrazena z vašeho finančního konta. Pokud na kontě není dostatečný zůstatek, je potřeba jej navýšit vložením hotovosti na pokladně v 1. podlaží nebo bezhotovostní on-line platbou.

Ztráta nebo poškození publikace

Škodu nebo pravděpodobnou ztrátu nahlaste u pultu služeb ve 2. podlaží. Se zaměstnanci knihovny se domluvíte, jak nejlépe situaci vyřešit.

Poplatky za náhradu se liší podle druhu způsobené škody a typu položky.  Další informace najdete v Knihovním řádu.

 

Vracení knih do biblioboxu

7 dní v týdnu, 24 hodin denně

Kontakt

 info@techlib.cz

‌ 232 002 535

Důležité odkazy

Dobít finanční konto platební kartouDobít finanční konto platební kartou

Editor: Pavla Minaříková Poslední změna: 26.5. 2017 12:05